I.
Вступна частина (привітання, повідомлення плану
та мети заняття)
II.
Методико-теоретична частина
1. Ознайомлення з пам’яткою: «Типи та форми занять»
(*, ст. 13)
2. Опрацювання, обговорення та вироблення пам’ятки
«Заповнення журналів обліку та відвідування занять» (*, ст. 7-8), базуючись на підготовленому «чорновому»
варіанті (оскільки в ході опрацювання матеріалу часто виникають додаткові
запитання, особливо у «молодих» спеціалістів).
III.
Тренінгово-практична частина
1.Тренінгово-ілюстративна вправа «Зроби за інструкцією»
Речові інструкції: «Зараз ми з вами виконаємо просту вправу. Її
успіх залежатиме від точного виконання інструкції всіма учасниками. Під час
вправи я прошу вас зберігати повну тишу: ніяких питань або коментарів до дій».
Кожному учаснику роздається по 1
аркушу паперу.
«Встаньте, закрийте очі і при повному мовчанні виконайте наступне:
- складіть папір навпіл і відірвіть правий ніжній кут паперу;
- знову складіть і відірвіть правий верхній кут;
- складіть і відірвіть лівий ніжній кут;
- складіть і відірвіть лівий верхній кут.
Відкрийте очі, розкладіть папір і покажіть всім присутнім».
Питання:
1. Чи були ви в ситуації, коли вас неправильно зрозуміли? Коли давалися
прості доручення?
2. Що слід робити, щоб уникнути таких ситуацій?
3. Як можна заохотити вихованців задавати уточнюючі питання?
Після порівняння аркушів паперу
робиться висновок про те, що будь-які інструкції або рекомендації для дітей під
час виконання навчальних завдань мають бути максимально конкретними, точними,
такими, що зводять до мінімуму непорозуміння. В той же час, звернути увагу
педагогів на те, що завдання на творчість навпаки можуть бути максимально
розмитими, окреслюючи лише загальну тему або форму роботи.
2. Тренінгова вправа «Працюємо разом!»
Ведучий розбиває колектив на пари,
орієнтуючись на наступні правила: в пару не ставляться, наприклад, чоловік та
дружина, близькі друзі тощо, оскільки в таких парах вже існують система взаємодії
та взаємопідпорядкованості в тих чи інших питаннях. Кожне завдання вирішується
один раз, проте добре щоб їхня кількість дорівнювала 2-4 завдань (щоб кожний із
пари зміг попрацювати «незвичною» правою/лівою рукою/ногою; щоб склад пар міг
змінитися кілька разів – в різних парах одна й та сама людина може поводитись
по-різному). Головне правило – співробітництво: працювати мають обидва
учасника, оскільки «лідер» зазвичай пригнічує свого партнера і тому дістається
лише роль притримувача - допоміжного знаряддя, поки «лідер» практично
самостійно виконує завдання.
«Міцно обійміть партнера за талію однією рукою і вважайте, що цієї руки у
вас немає. Є тільки по одній руці на кожного».
1. Скласти з аркуша паперу віяло.
2. Без допомоги ножиць зробити з
аркуша круг.
(див. гру «Сіамські близнюки»)
3. Ігри для використання
в педагогічній діяльності
Сіамські близнюки
Мета: розвиток вміння підтримувати взаємозв'язок і діяти в
тандемі з партнером; виховання дружності, формування дитячого колективу.
Поділить дітей на пари:
«Уявіть собі, що ви і ваш партнер - одне ціле, що ви, як сіамські близнюки,
приросли. Міцно обійміть партнера за талію однією рукою і вважайте, що цієї
руки у вас немає. Є тільки по одній руці на кожного. Ноги теж частково зрослися,
так що доводиться крокувати як одній людині - спочатку крок двома зрощеними
ногами, потім єдиний крок двома "бічними" ногами. Ви розумієте, яка
потрібна узгодженість дій ? І яким треба бути уважним до дій партнера!». Гравці
мають виконати наступні завдання на швидкість: розгорнути цукерки і нагодувати
кожен рот; зав’язати бантик; пройтись по кімнаті. Можна влаштувати командні
перегони «сіамських близнюків».
Склади геометричний пазл
Мета: розвиток мислення, просторової уяви; формування конструкторсько-пошукового
світогляду; виховання наполегливості, винахідливості.
Учасники, поділені на
команди або індивідуально, мають скласти фігуру, розрізану на декілька частин
(одна фігура може бути поділена різними способами). Справившись із своїм завданням
гравці міняються фігурами та/або допомагають товаришам у рішенні пазлу.
I. Заключна частина – камертон-вправа «Велика добра тварина»
Учасники стають в коло і беруться за
руки. Ведучий тихим голосом каже: «Ми всі
– одна велика, добра тварина. Давайте послухаємо, як вона дихає!» Всі
прислухаються до свого дихання, дихання сусіда. «А тепер дихаємо разом!» Вдих – спільний крок уперед, видих – крок
назад. Кілька повторів рухів. «Так не
лише дихає наша тваринка, так само чітко і рівно б’ється її велике добре серце.
Стук – крок вперед, стук – крок назад.» Замість слова «стук» при крокуванні
в подальшому – удар каблуком об підлогу. Не припиняючи рухів: «Добра тваринка здорова, щаслива і
усміхнена… Давайте посміхнемось один одному!»
Геометричний пазл «Квадрат» (варіанти завдань)
Немає коментарів:
Дописати коментар