I.
Вступна частина (привітання, повідомлення плану
та мети заняття)
II.
Методико-теоретична частина
1. Ознайомлення з пам’ятками: «Заняття-колективна
творча справа», «Заняття-проект» (*, ст. 19-22)
2. Практикум
з конструювання навчальних, виховних та розвиваючих цілей виховного заходу на
основі пам’ятки «Конструювання цілей та завдань заняття» (*, ст.29).
III.
Тренінгово-практична частина
1. Тест креативності «Естетична шкала» (Barron, Welsh)
Параметри діагностики:
1) естетичні смаки (переваги) як
засіб оцінки особистісного стилю;
2) креативність (дослідження
показали, що естетична шкала корелює з рівнем креативності не тільки в
мистецтві, але і в інших областях діяльності. Було встановлено, що творчі
особистості при виконанні тесту віддають перевагу більш складним, динамічним і
асиметричним фігурам (в тестових завданнях такі малюнки мають непарні номери);
3) особистісні особливості -
з’ясований зв'язок шкали з особистісними змінними, зокрема високі показники в
результатах даного тесту (вибір складних, динамічних, асиметричних фігур
пов'язаний з незалежністю, лідерством, імпульсивністю).
Учасникам тесту пред'являються по
черзі картки з двома фігурами, одна з яких симетрично структурована і статична,
інша – представляє собою ескіз асиметричної абстрактної графіки.
Завдання: «Який з двох ескізів вам
подобається більше? Аргументуйте свій вибір».
Оцінка результатів . Підраховується
кількість виборів випробуваним малюнків з парними і непарними номерами. Велика
кількість виборів асиметричних, динамічних, неоднозначно структурованих фігур
свідчить про більш високий рівень творчого потенціалу особистості в сфері художньої
діяльності.
(Див. тестові стимули № 1-8).
Наостанок, учасникам пропонується
обрати один із малюнків та довести його «високохудожність».
2. Тренінгова вправа «Арка»
Відпрацювання навичок генерації ідей в командній роботі ,
згуртування учасників.
згуртування учасників.
Учасники об'єднуються в
2- 3 команди, отримують аркуші паперу формату А4. Завдання: виготовити з нього арку,
щоб через неї зміг пройти будь-хто з учасників.
В розпорядженні
учасників є тільки ножиці. Спосіб виконання цієї вправи учасникам не
роз'яснюється.
Для ускладнення: попросити
учасників не просто спорудити таку арку, а придумати і продемонструвати якомога
більше способів для цього (10 хв), влаштувати змагання між підгрупами - хто винайде
більше таких способів.
Вправа цікаво також тим,
що пропоноване завдання зазвичай спочатку здається більшості учасників нездійсненним,
проте потім вони переконуються, що виконати його нескладно, потрібно лише
висунути ідеї, як це зробити. Це дозволяє продемонструвати умовність понять «
Можливе - неможливе» і показати, що не треба відразу відмовлятися від завдання,
якщо спосіб рішення не приходить на розум негайно.
Питання для обговорення:
Кому спочатку здавалося, що вправу виконати неможливо? Чи часто у нас в
житті виникають ситуації, коли ми не можемо розглядати спосіб зробити
що-небудь, тому що вважаємо це в принципі неможливим і навіть не намагаємося ?
3. Вправа-гра «Розгадування друдлів»
Див. попереднє заняття.
Друдли № 4-6
3. Ігри для використання
в педагогічній діяльності
Скажи навпаки
Мета: розвиток мислення та уяви, формування вміння швидко орієнтуватись в
умовах змінюваності.
«Я буду казати слово, а ти також кажи, тільки навпаки.
Наприклад: великий – маленький, чорний – білий.»
Поступово слід переходити від
очевидних пар слів до менш очевидних, примушуючи замислитись і не лише знайти
антонім, але й обгрунтувати власну відповідь. У випадку, коли дитина не може
відповісти, відповідь намагаються знайти колективно. Якщо відповідь є нестандартною,
неочікуваною, але пояснюється (навіть не дуже логічно) – вона приймається з
доповненнями та думками інших гравців.
Завдання:
1. Товстий (тонкий), гарячий (холодний), легкий (важкий), порожній
(повний), чистий (брудний), хворий (здоровий), дитина (дорослий), вогонь
(вода), дужий (слабкий), веселий (сумний), гарний (потворний), боягуз
(хоробрий), темний (світлий).
2. Коричневий, ввічливий,
суворий, мешканець, ліс, гора, дерево.
Хто летить?
Мета:формування найпростіших екологічних уявлень; розвиток уважності та
гнучкості мислення;створення позитивного емоційного фону.
Гравці сидять навколо столу. Кожен кладе на стіл
вказівний палець. Керівник (ведучий) говорить: «Голуб летить», і піднімає вгору
палець - всі роблять те саме. Потім він
називає інших птахів і комах («Горобець лети», «Бджола летить» і т. д.) і всі
піднімають палець. Несподівано він вставляє: «Корова летить» (або «Стіл
летить», «Осел летить» і т. п.) У цих випадках палець піднімати не потрібно.
Той, хто помилився, отримує штрафне очко. Перемагають найбільш уважні, у яких
до кінця гри буде менше штрафних очок.
IV.
Заключна частина – вправа-гра «Дзеркало»
Мета: розвиток емпатії, взаєморозуміння; формування передчуття настрою та бажань
колег; створення позитивного емоційного фону.
Учасники довільно об’єднуються у пари: один з
них стає «дзеркалом» іншого – повторює, копіює його рухи, манери, міміку (про
розподіл ролей гравці домовляються заздалегідь). За сигналом ведучого
розпочинається гра. Через деякий час ведучий дає сигнал змінити пару і роль:
той, хто був «дзеркалом» - показує рухи, хто показував – починає копіювати.
Проте розмовляти в процесі неможна – учасникам слід визначитися в процесі дій.
Зміна пар проходить кілька разів. В
кінці, по сигналу ведучого, гравці мають потиснути один одному руки
(посміхнутися, обнятися).
Естетична шкала: Тестовий
стимул 1
Естетична шкала: Тестовий
стимул 2
Естетична шкала: Тестовий
стимул 3
Естетична шкала:
Тестовий стимул 4
Естетична шкала: Тестовий
стимул 5
Естетична шкала: Тестовий
стимул 6
Естетична шкала: Тестовий
стимул 7
Естетична шкала: Тестовий
стимул 8
Друдл 4
Друдл 5
Друдл 6
Немає коментарів:
Дописати коментар