Заняття № 2

I.          Вступна частина (привітання, повідомлення плану та мети заняття)

II.          Методико-теоретична частина

1. Ознайомлення з пам’яткою: «Щодо проведення та реєстрації інструктажів з БЖ». Перевірка наявності та знання педагогами інструкцій, за якими відбувається інструктування вихованців з питань БЖ і ПБ.
2. Колективне обговорення структури та можливих форм заняття. Ознайомлення з памятками «Загальна схема-конспект гурткового заняття» та «Форми проведення навчальних занять» (*, ст. 11-12). Слід звернути увагу педагогів, що, окрім запропонованих форм занять, вони мають змогу внести ті форми, які використовують/планують використовувати (у разі їх відсутності у переліку). В ході обговорення підтвердити або спростувати доцільність тих чи інших форм для певної вікової групи вихованців (виходячи з власного педагогічного досвіду та знання психолого-вікових особливостей вихованців).

III.          Тренінгово-практична частина

1. Тренінгова вправа «Придумай назву»
Малюнки №№ 6-10.«Заборонені» слова:
6 – сон, дівчина;
7 – ставок, ліс;
8 – помаранчевий, червоний, жовтий;
9 – життя, людина;
10 – хвиля, потяг.

2. Домалюй картинку (за Е. П. Торренсом)
Випробуваний має закінчити запропонований абстрактний/найпростіший малюнок/малюнки, запропонувавши якнайбільше оригінальних варіантів (додаток 2.1). Вправа проводиться в умовах часового обмеження.

3. Альтернативне використання (за Дж. П. Гілфордом).
За дві хвилини випробувані, поділені на підгрупи, мають придумати якнайбільше варіантів альтернативного використання звичних речей. Завдання вимірює варіативність мислення одразу за 4 категоріями:
- швидкість (кількість придуманих варіантів);
- оригінальність (неповторність/незвичність);
- гнучкість (скільки сфер життя охоплюють варіанти);
- точність (рівень деталізації запропонованих варіантів)
(див. гру «Креативна палка»)
Завдання:протягом 5 хвилин придумати якнайбільше альтернатив використання цеглини







Приклад: Скріпку можна використовувати як сережку, запонку, закладку, запобіжник заплутування навушників, для перевантаження роутера.

3. Ігри для використання в педагогічній діяльності

Первісний лист
Мета: стимулювання образного та логічного мислення, розвиток уяви та творчої активності
За допомогою малюнків треба написати записку:
-  «зателефонуй мені сьогодні о 6 годині»;
-  «підемо ввечері грати у футбол»;
-  «давай разом робити домашнє завдання»;
-  «подаруй мені цуценя на день народження»;
-  «принеси мені ножиці і кольоровий папір».
Одна дитина малює «лист», а інша/інші намагаються відгадати його значення.

Сороконіжка
Мета: зняття фізичної напруги, створення позитивної емоційної атмосфери на занятті, сприяння розвитку памяті та уваги.
Діти вишиковуються один за одним, тримаючи за талію
Вот идет сороконожка                              діти йдуть один за одним
Да по маленькой дорожке,                     
Ручками хлопает:                                         поплескати в долоні
Хлоп-хлоп-хлоп!
Ножками топает:                                          потупотіти ногами
Топ-топ-топ!
Хвостиком виляет:                                      покрутити «хвостиком»
Виль-виль-виль!
Песню распевает:                                       продовжують крокувати
- Ля-ля, тру-ля-ля,
Каждый меня знает.
Раз случилась с ней беда,
Ушли ножки кто куда.
Раз, два, три, четыре, пять,                     зупинитись і разом порахувати
Я иду их догонять!                діти розбігаються, а «голова» або дорослий  їх  ловлять

Креативна палка
Мета: розвиток креативності в цілому та засад  технічної творчості зокрема; формування засад екологічного та економічного раціоналізму.
За п‘ять хвилин гравці (індивідуально або поділені на підгрупи) мають придумати якнайбільше варіантів альтернативного використання звичних речей.
Варіанти:
-  Командам (гравцям) дістаються різні слова. Потім кожен зачитує придумані варіанти і загал обирає найоригінальніший з них;
-  Команди (гравці) змагаються між собою, по черзі називаючи способи альтернативного використання. Повторювати оголошені ідеї не можна.
Речі: палка, стілець ,черевик, чашка, парасолька, ложка, стіл, цеглина, банка, газета, книга, скріпка

             I.     Заключна частина – камертон-вправа «Посудомийна машина»
Учасники діляться на дві групи і встають у дві шеренги навпроти. Виходить людина і каже, який вона посуд і як хоче, щоб його помили. Потім вона проходить через "посудомийну машину", де всі її гладять, масажують, "труть" і т.п. саме так, як вона побажала. Останні дві людини в шеренгах грають роль сушарки - вони його дбайливо обіймають. Людина, що пройшла через "посудомийну машину", стає "сушаркою". Таким чином, через цю процедуру проходить кожен учасник тренінгу. 


Немає коментарів:

Дописати коментар