Заняття № 6

I.          Вступна частина (привітання, повідомлення плану та мети заняття)

II.          Методико-теоретична частина
1.  Ознайомлення з пам’яткою: «Заняття-змагання: «Брейн-ринг», «Щасливий випадок» (*, ст. 15-18)
2.  Практикум з конструювання навчальних, виховних та розвиваючих цілей навчального заняття на основі памятки «Конструювання цілей та завдань заняття» (*, ст.29).

III.          Тренінгово-практична частина

1. Тренінгова вправа «Перекинь мяча»
Демонстрація того, як проблема може бути вирішена більш ефективно за допомогою нетривіального підходу до неї, і як цьому перешкоджають стереотипи («якщо треба перекинути - значить, слід підкинути вгору, а потім зловити»).  Згуртування групи, навчання координації спільних дій
Учасники стоять у тісному колі. Їм дається невеликий м'ячик (наприклад, тенісний) і формулюється завдання: як можна швидше перекинути цей м'ячик один одному так, щоб він побував в руках у кожного. Ведучий фіксує затрачений на це час. Оптимальне число учасників у колі від 6 до 8 (за більшої їх кількості доцільно виконувати вправу в декількох підгрупах). Завдання нескладне, зазвичай на його виконання вперше потрібно приблизно по дві секунди на кожного учасника. Вправа повторюється 3-4 рази, ведучий просить виконувати її якомога швидше.
Коли витрати часу доведені приблизно до однієї секунди на кожного учасника, ведучий просить винайти і продемонструвати спосіб, яким можна перекинути м'яч так , щоб він побував у руках у кожного, витративши лише одну секунду на всю групу. Зазвичай через деякий час учасники придумують і демонструють відповідне рішення. Воно полягає в тому, що всі вони підставляють складені "човником" руки один над одним, і по черзі розводять долоні в сторони. М'ячик, падаючи вниз, передається з рук в руки і таким чином встигає побувати у кожного учасника.
Обговорення
Що заважало відразу ж побачити швидкий спосіб виконання завдання, який стереотип при цьому активізувався? Кому першому прийшла думка перекидати м'яч, не підкидаючи, а гублячи його? Що підштовхнуло до цієї ідеї?

2. «Склади малюнок»

Придумай, що можна «намалювати» з цих геометричних фігур. Кожну фігуру можна використовувати кілька разів і варіювати їх розмір. Проте інші фігури використовувати заборонено (див. гру «Геометричний малюнок»). Вимоги до учасників: необхідно створити 3 малюнки, не повторюючи сюжетну тематику (приклад фігур та створеного малюнку – на малюнку).
3. Вправа-гра «Розгадування друдлів»
Друдли – це прості картинки, зображення на яких можна інтерпретувати різними способами. Для повноцінного тренування уяви та фантазії в групі учасників вправа проводиться у вигляді мозкового штурму на тему «Що зображено на малюнку?» Обговорення (придумування) триває доти, доки пропонуються варіанти. Основне завдання – придумати якнайбільше відповідей на питання мозкового штурму. Друдли можна розвертати, міняючи орієнтацію малюнку; неможна домальовувати та використовувати прийом «умови» (« А якщо отут би не було цього зубчику…»).
Друдли № 1-3

4. Ігри для використання в педагогічній діяльності

Геометричний малюнок
Мета: розвиток абстрактного та просторового мислення, уяви та фантазії; формування найпростіших конструкторських вмінь та навичок.
Для найменших:  Використовуючи набір геометричних фігур, колективно або індивідуально скласти картинку.
Для старших: зразок геометричних фігур для складання картинки дається на окремому аркуші паперу, а вихованці колективно або індивідуально мають накреслити (намалювати) свої варіанти виконання завдання.

Здогадайся або розвесели
Мета: розвиток почуття гумору, активізація пізнавальної діяльності вихованців; збільшення лексичного запасу.
Гра може проводитись з використанням вивчених вихованцями мов (навіть на базовому рівні) або в межах однієї мови з використанням слів іншомовного походження, архаїзмів, неологізмів, рідко вживаних та діалектних слів. Почувши  слово, діти мусять здогадатися, що воно означає або запропонувати веселе його тлумачення: Може проводитись у вигляді змагання: за вірне вгадування значення – 2 бали, за дотепне припущення – 1.
Кватирка – форточка
Краватка – галстук
Фіранка – занавеска
Мешканець – житель
Газда – хозяин
Панчохи- чулки  і т.п.
I.           Заключна частина – вправа-камертон «Вихвалялки»
По черзі учасники, стоячи в одному колі, кладуть праву руку собі на голову, гладять і кажуть собі комплімент, наприклад: «Ах, який я молодець!» Пройшовши коло, учасники кладуть ліву руку на голову сусіду зліва і повторюють той самий комплімент, звертаючись до нього. Окрім створення ситуації схвалення себе самого і інших, емоційний рівень підвищується за рахунок кумедності імпровізованих «компліментів», які у першому колі повторювати неможна, та неспівпадіння з особистістю того, кого схвалюють, у другому колі. 

Друдли





Немає коментарів:

Дописати коментар